Köpvillkor

 

Swish

Med Swish kommer pengarna in på mottagarens konto direkt oavsett vilken Swish-bank mottagaren har. Allt som behövs är ett mobil- eller Swish-nummer. Du ansvarar för att se till att mottagarens namn och belopp är rätt innan du godkänner betalningen med Mobilt BankID. Du kan betala med Swish till mindre företag, föreningar och organisationer om de är anslutna till Swish. Swish-numret börjar då med 123 följt av en unik sjusiffrig sifferserie.  

Betala till Swish 123 213 83 03.
Ange ditt order nr som referens, som du erhåller via mail när du slutför köp.

Läs mer

 

Banköverföring

Du gör en ny överföring genom att gå in under menyn Betala/Överföra – Överföringar – Överföringar konton. Här väljer du vilket konto som pengarna ska dras ifrån och vilket konto du vill göra överföringen till.

När du fyllt i alla uppgifter klickar du på knappen Lägg till längst ner. Överföringen hamnar då i överföringslistan till höger på sidan. För att godkänna överföringen klickar du på Till godkänna. Du får en bekräftelse när du har godkänt överföringen.

Betala till BG 5072-7650.
Ange ditt order nr som referens, som du erhåller via mail när du slutför köp.

Läs mer

 

Payson

Payson är en betalningstjänst för att betala och ta emot betalningar på internet.

Med Payson som betalningslösning kan du betala med kredit/betalkort, Internetbank och faktura. Vi kan även erbjuda delbetalning. Inga start- eller månadsavgifter tillkommer.

Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Du kan betala med:

  • Payson Kortbetalning
  • VISA
  • MasterCard
  • Payson Internetbank (SEB, Nordea, Handelsbanken, Danske Bank och Swedbank)
  • Payson Faktura
  • Payson Checkout
  • Payson Mobil & SMS
  • Payson Delbetalning
  • Payson Konto

 

 

Payson Faktura

Med PaysonCheckout 2.0 får du automatisk tillgång till det efterfrågade betalnings- alternativet faktura. Faktura är förvalt som betalsätt för att ge en snabb och smidig köpupplevelse. När vi skickar varorna mejlar vi ut fakturan.

Payson Kortbetalning

Att betala med kort är det vanligaste och mest efterfrågade betalsättet. Med PaysonCheckout 2.0 kan välja med att betala fakturan direkt med Visa eller Mastercard i svenska kronor och euro. Enkelt och tryggt Du kan betala med VISA och MasterCard (gäller alla kort som har en logotyp med VISA och MasterCard) vilket görs över en säker 128-bitars anslutning (SSL-anslutning).

Payson Internetbank

Att betala direkt via internetbank är något många konsumenter föredrar då det ger en känsla av extra trygghet. I PaysonCheckout 2.0 har du möjlighet att göra direktbanksbetalning med de fem största bankerna i Sverige och de tre största bankerna i Finland.

Payson Mobil & SMS

Idag handlar många på internet via sin mobil. Gör det enkelt för dig på språng att slippa ta med bankdosor eller andra hjälpmedel för att handla från mobiltelefonen. PaysonCheckout 2.0 är självklart mobilanpassad och det går även att betala med SMS via WyWallet.

Payson Delbetalning

Möjlighet att delbetala dina fakturor. I PaysonCheckout 2.0 kan alla kunder som handlar för mer än 300 kronor välja att dela upp sin betalning räntefritt i 3-12 månader! Vid köp över 5000 kronor erbjuds även delbetalning i 24 månader.

Payson Konto

Med PaysonCheckout 2.0 kan du och över tre miljoner privatpersoner som har ett PaysonKonto betala i vår e-butik. Perfekt för kunder som vill betala snabbt genom att bara ange sitt lösenord då många har kopplat sitt betalkort till PaysonKontot.

Läs mer

 

Policy och Cookies

Om Cookies:
Dina personuppgifter kommer användas för att behandla din beställning, förbättra din upplevelse på webbplatsen och för andra ändamål som beskrivs i vår [privacy_policy].

 

Läs mer

 

Allmänt

 

Allmänt

För dig, som är privatperson, gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat. För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen.

När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.

Skulle något villkor befinnas ogiltigt enligt vad som gäller enligt svensk eller EU rätt, ska detta inte innebära att köpvillkoren i sin helhet blir ogiltiga, utan det ogiltiga villkoret ska i så fall ersättas med likvärdig lagenlig text.


Medlemskap och personuppgiftsregister enligt PUL, personuppgiftslagen. När du som kund fyller i dina person- och kontaktuppgifter godkänner du att dessa uppgifter registreras och används av Hairfor2. Uppgifterna är növändiga för att Hairfor2 ska kunna ge bästa service, kontakta dig och leverera varor. Som kund är du skyldig att se till att den angivna leveransadressen är korrekt.

Beställning

Du kan endast beställa via vår webbutik. Alla andra former för beställning måste avtalas med oss i förväg. Om du är under 18 år måste du ha målsmans, dvs. förälders, tillstånd. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med e-post. Alla falskbeställningar spåras och polisanmäls, och om vi lidit ekonomisk eller annan skada kommer vi att kräva skadestånd.

Mervärdeskatt
Det framgår tydligt i webbutiken om priserna är inklusive eller exklusive moms.

Leveransbetingelser

Vi bjuder på frakten oavsett beställningens storlek. Inom Sverige.

Leveranstid: I webbutiken är alla våra varor markerade med leveransindikering. Vi måste dock reservera oss för att leveransindikeringen kan grunda sig på felaktiga uppgifter, vilket innebär att en leverans kan komma att ske såväl tidigare som senare än beräknat. Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma. Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats (se nedan under ”Avbeställning”). Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig. Leveranssätt: När du gör din beställning framgår också vilket leveranssätt, som du valt. Vanligtvis skickas en vara med posten men det kan hända att vi använder oss av annan speditör. Du betalar frakten enligt speditörens gällande prislista. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige, såvida inte annat avtalats i förväg.

Oavhämtad försändelse

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.

Ändring av beställning

Du kan göra ändringar i din beställning fram till dess att beställningen har effektuerats. Med effektuering menas att faktura eller frakthandling har skapats. Om ändringen godkänns, och varan finns i lager, kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris, som gäller vid ändringstidpunkten. Det är inte möjligt att ändra en beställning när ordern har effektuerats. Självfallet kan order, som redan levererats ut från vårt system, därför inte ändras. Privatpersoner har dock ångerrätt enligt vad som sägs under rubriken ”Ångerrätt”.

Avbeställning

En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse härom från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats. Efter denna tidpunkt är du skyldig att ta emot leveransen. Avbeställning av icke lagerförd vara som beställts eller tillverkats speciellt för dig, är inte möjlig, efter det att vi beställt eller påbörjat tillverkningen av varan/tjänsten.

Ångerrätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Du har inte rätt att ångra dig om tjänsten påbörjas under ångerfristen med ditt samtycke, om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, om förseglingen brutits eller du har registrerat licensen. Om du ångrar köpet måste varan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten börjar löpa den dag vi bekräftade din beställning av en tjänst hos oss respektive den dag du fått varan eller en väsentlig del av den.

Som kund har du 14 dagars full returrätt från och med mottagandet av varan. Varan skall vara oanvänd, i obruten förpackning och returen blir först godkänd när varan blivit inspekterad av vår personal. Vi återbetalar endast om varan returneras i fullgott skick. Du står för fraktkostnaden för returvaran. Om vi har skickat fel vara står vi för fraktkostnaden.

Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du skicka ett skriftlig meddelande till oss, lämpligen via e-post, med angivande av bankkonto eller plus-/bankgironummer. Vi tar därefter ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med information om hur du ska skicka tillbaka varan. Observera att du måste följa våra rekommendationer vad gäller emballage etc. Observera också att det enligt lag är du som ska betala fraktkostnaderna.

Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman med avdrag för ursprungliga fraktkostnader att återbetalas till dig inom 30 dagar räknat från dagen då vi mottog återförsändelsen, förutsatt att du inte använt varan och den returneras i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering.

Reklamationer och återköp i vissa fall

Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan inom 3 år från du tog emot varan och senast inom 2 månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet.

Om du som är företagare mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du snarast efter att du tog emot varan, skicka reklamation till oss via e-post förutsatt att du reklamerar skadan inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi i första hand till respektive tillverkare eller serviceställe.

Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet. Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan, men vi återbetalar inte den ursprungliga frakten.

Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.

Åtgärder vid returer – återköp:

Gå in på vår retursida innan du returnerar din vara, så skickar vi ett e-mail om hur du skall returnera din vara:
Du kan returnera din vara till oss på följande adress:
 
Returadress:
Starbrands AB
Sädesvägen 54
263 54 Lerberget
Sweden
Tel: 079 301 63 00
 

Information och bilder

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment. Om det förekommer bilder i vår webbutik, ska de inte ses som exakta avbildningar av en viss vara.

 

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

Tvist

Om du är privatperson, har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *